RATUJEMY
REZERWAT PRZYRODY
KARTA NAUCZYCIELA
Temat lekcji: Ratujemy rezerwat przyrody
Dla klasy pierwszej
iOS | Nazwa aplikacji: TOCA NATURE | Android |
TAK (15,63 zł) | TAK (18,99 zł) |
1. CELE LEKCJI:
Cel główny:
Rozwój wiedzy i kompetencji w zakresie rozumienia środowiska przyrodniczego ze szczególnym uwzględnieniem roli ochrony środowiska.
Cele szczegółowe:
Zrozumienie zjawisk zachodzących w przyrodzie;
Uświadomienie zagrożeń związanych z działalnością człowieka i zanieczyszczeniem środowiska;
Poznawanie charakterystycznych dla Polski elementów przyrody i krajobrazu;
Poznawanie sposobów żywienia dzikich zwierząt żyjących na terenie Polski;
Uświadomienie znaczenia zalesiania terenu dla życia planety i zdrowia człowieka;
Kształtowanie postaw społecznych na rzecz ochrony środowiska;
Rozbudzenie kreatywności;
Odkrywanie algorytmów poprzez doświadczanie i eksperymentowanie.
2. WYKORZYSTYWANE NARZĘDZIA CYFROWE:
Aplikacja: Toca Nature – iOS, Android
3. TREŚCI PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
Podane treści są zgodne numerycznie i literalnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej
Treści główne ( związane z realizacją zamierzonych celów): | Treści dodatkowe ( realizowane w ramach integrowania treści z różnych obszarów edukacji) |
IV Edukacja przyrodnicza 1. Osiągnięcia w zakresie rozumienia środowiska przyrodniczego. Uczeń:
2. Osiągnięcia w zakresie funkcji życiowych człowieka, ochrony zdrowia, bezpieczeństwa i odpoczynku. Uczeń: 1) przedstawia charakterystykę wybranych zajęć i zawodów ludzi znanych z miejsca zamieszkania oraz zawodów użyteczności publicznej: nauczyciel, żołnierz, policjant, strażak, lekarz, pielęgniarz czy leśnik, a ponadto rozumie istotę pracy w służbach mundurowych i medycznych; 13) stosuje zasady bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń cyfrowych, rozumie i respektuje ograniczenia związane z czasem pracy z takimi urządzeniami, oraz stosuje zasady netykiety; 15) ma świadomość pozytywnego znaczenia technologii w życiu człowieka. VII. Edukacja informatyczna
2) tworzy polecenie lub sekwencje poleceń dla określonego planu działania prowadzące do osiągnięcia celu; 3) rozwiązuje zadania, zagadki i łamigłówki prowadzące do odkrywania algorytmów. 3. Osiągnięcia w zakresie posługiwania się komputerem, urządzeniami cyfrowymi i sieciami komputerowymi. Uczeń:
2) kojarzy działanie komputera lub innego urządzenia cyfrowego z efektami pracy z oprogramowaniem; 5. Osiągnięcia w zakresie przestrzegania prawa i zasad bezpieczeństwa. Uczeń: 1) posługuje się udostępnioną mu technologią zgodnie z ustalonymi zasadami; 2. Osiągnięcia w zakresie działalności ekspresji twórczej. Uczeń: 9) tworzy przy użyciu prostej aplikacji komputerowej, np. plakaty, ulotki i inne wytwory. | I Edukacja polonistyczna 1.Osiągnięcia w zakresie słuchania. Uczeń: 1) słucha z uwagą wypowiedzi nauczyciela, innych osób z otoczenia, w różnych sytuacjach życiowych, wymagających komunikacji i wzajemnego zrozumienia; okazuje szacunek wypowiadającej się osobie; 2) wykonuje zadanie według usłyszanej instrukcji; zadaje pytania w sytuacji braku rozumienia lub braku pewności zrozumienia słuchanej wypowiedzi; 5) słucha i czeka na swoją kolej, panuje nad chęcią nagłego wypowiadania się, szczególnie w momencie wskazywania tej potrzeby przez drugą osobę. 2. Osiągnięcia w zakresie mówienia. Uczeń: 2) formułuje pytania dotyczące sytuacji zadaniowych, wypowiedzi ustnych nauczyciela, uczniów lub innych osób z otoczenia; 3) wypowiada się w formie uporządkowanej i rozwiniętej na tematy związane z przeżyciami, zadaniem, sytuacjami szkolnymi, lekturą czy wydarzeniem kulturalnym; 7) dobiera stosowną formę komunikacji werbalnej i własnego zachowania, wyrażającą empatię i szacunek do rozmówcy; II. Edukacja matematyczna
6. Osiągnięcia w zakresie stosowania matematyki w sytuacjach życiowych oraz w innych obszarach edukacji. Uczeń: 1) klasyfikuje obiekty i różne elementy środowiska społeczno-przyrodniczego z uwagi na wyodrębnione cechy; dostrzega rytm w środowisku przyrodniczym, sztuce użytkowej i innych wytworach człowieka, obecnych w środowisku dziecka; III Edukacja społeczna
3) przyjmuje konsekwencje swojego uczestnictwa w grupie i własnego w niej postępowania w odniesieniu do przyjętych norm i zasad; 10) wykorzystuje pracę zespołową w procesie uczenia się, w tym przyjmując rolę lidera zespołu i komunikuje się za pomocą nowych technologii. ??? V. Edukacja plastyczna
1) wyróżnia w obrazach, ilustracjach, impresjach plastycznych, plakatach, na fotografiach: A)kształty obiektów – nadaje im nazwę i znaczenie, podaje części składowe, C) barwę, walor różnych barw, różnice walorowe w zakresie jednej |
2. Osiągnięcia w zakresie działalności ekspresji twórczej. Uczeń: 1) rysuje kredką, kredą, ołówkiem, patykiem (płaskim i okrągłym), piórem, węglem, mazakiem; 9) tworzy przy użyciu prostej aplikacji komputerowej, np. plakaty, ulotki i inne wytwory. VI. Edukacja techniczna
1) planuje i realizuje własne projekty/prace; realizując te projekty/prace współdziała w grupie; 4) organizuje pracę, wykorzystuje urządzenia techniczne i technologie; zwraca uwagę na zdrowie i zachowanie bezpieczeństwa, z uwzględnieniem selekcji informacji, wykonywania czynności użytecznych lub potrzebnych |
ETAPY PRZEBIEGU LEKCJI
Co musisz zrobić:
Kilka dni przed zajęciami (po otrzymaniu smsa przypominającego) powiedz, że dostałaś wiadomość od Pana Tableta o następującej treści:
Witajcie! Nazywam się Pan Tablet i wkrótce po raz pierwszy wybieram się na lekcję do waszej klasy. Chcę zabrać was w niezwykłą podróż, podczas której nauczycie się wielu nowych rzeczy! To będzie trochę inna nauka. Obiecuję wam , że nasza lekcja to będzie też świetna zabawa! Bohaterem zajęć będzie ktoś, kto nie rozstaje się z aparatem fotograficznym! . Jeśli chcecie go poznać, wykonajcie zadania, które dla Was przygotowałem. Nie mogę się już doczekać, żeby Was poznać! Do zobaczenia za……dni.
Pan Tablet
Tę wiadomość możesz wydrukować z pliku PDF dostępnego na naszej stronie internetowej www.pan-tablet.pl/przewodnik
Skseruj dwustronnie w kolorze kartę pracy (załącznik numer 1) i wykonaj zadania z uczniami PRZED lekcją z Panem Tabletem.
Skseruj jednostronnie w kolorze kartę pracy (załącznik numer 2) i wykonaj zadania z uczniami PO lekcji z Panem Tabletem.
UWAGA!:
Pamiętaj, że możesz zrobić tylko wybrane z proponowanych przez nas zadań na kartach pracy zadań.