MUZYCZNE STUDIO NAGRAŃ
KARTA NAUCZYCIELA
Temat lekcji: Muzyczne studio nagrań
Dla klasy pierwszej
iOS | Nazwa aplikacji: LOOPIMAL | Android |
TAK (18,99 zł) | TAK (18,99 zł) |
1. CELE LEKCJI:
Cel główny:
Rozwój percepcji słuchowej i kompetencji muzycznych poprzez tworzenie zapisu dźwięków muzyki elektronicznej i układów ruchowych przy użyciu symboli.
Cele szczegółowe:
Doskonalenie percepcji słuchowej;
Poznawanie instrumentów;
Zapoznanie z pojęciami: solo, duet, kwartet zespół;
Doskonalenie wrażliwości estetycznej dotyczącej utworów muzycznych;
Rozbudzanie kreatywności;
Eksperymentowanie;
Dostrzeganie zmian dynamiki, tempa i wysokości dźwięku;
Wdrażanie do wykorzystywania TIK do tworzenia muzyki elektronicznej.
2. WYKORZYSTYWANE NARZĘDZIA CYFROWE:
Aplikacja: Loopimal- iOS, Android
3. TREŚCI PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
Podane treści są zgodne numerycznie i literalnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej.
Treści główne ( związane z realizacją zamierzonych celów): | Treści dodatkowe ( realizowane w ramach integrowania treści z różnych obszarów edukacji) |
VII Edukacja muzyczna 1. Osiągnięcia w zakresie słuchania muzyki. Uczeń: 1) słucha, poszukuje źródeł dźwięku i je identyfikuje; 4) odróżnia dźwięki muzyki, np. wysokie – niskie, długie – krótkie, ciche – głośne, głosy ludzkie: sopran, bas; odróżnia i nazywa wybrane instrumenty muzyczne; 6) rozróżnia na podstawie słuchanego utworu muzykę: smutną, wesołą, skoczną, marszową itp.; 4. Gra na instrumentach muzycznych. Uczeń: 3) realizuje schematy i tematy rytmiczne, eksperymentuje przy użyciu np. patyczków, pudełek, papieru, trawy, piszczałek, gwizdków, kogucików na wodę; 4) wykonuje instrumenty m.in. z materiałów naturalnych i innych oraz wykorzystuje tak powstałe instrumenty do akompaniamentu, realizacji dźwięku podczas zabaw i zadań edukacyjnych, organizacji koncertów i przedstawień teatralnych; 5. Osiągnięcia w zakresie znajomości form zapisu dźwięku. Uczeń: 1) wyjaśnia różne formy zapisu dźwięków, muzyki, np. nagranie przy pomocy komputera, dyktafonu, telefonu, czy zapis przy pomocy notacji muzycznej; 2) zapisuje w zabawie z instrumentami perkusyjnymi dźwięki np. poprzez układ piktogramów, klocków rytmicznych, kolorów, liczb, czy obrazków; szyfruje, koduje, wykorzystuje utworzony zapis w zabawie; VI. Edukacja techniczna
1) planuje i realizuje własne projekty/prace; realizując te projekty/prace współdziała w grupie; 4) organizuje pracę, wykorzystuje urządzenia techniczne i technologie; zwraca uwagę na zdrowie i zachowanie bezpieczeństwa, z uwzględnieniem selekcji informacji, wykonywania czynności użytecznych lub potrzebnych 2. Osiągnięcia w zakresie znajomości informacji technicznej, materiałów i technologii wytwarzania. Uczeń: 2) wykonuje przedmioty użytkowe, w tym dekoracyjne i modele techniczne: A) zastosowaniem połączeń nierozłącznych: sklejanie klejem, wiązanie, szycie lub zszywanie zszywkami, sklejanie taśmą itp., B) używając połączeń rozłącznych: spinanie spinaczami biurowymi, wiązanie sznurkiem lub wstążką ozdobną, 4) wykonuje przedmiot/model/pracę według własnego planu i opracowanego sposobu działania. VII. Edukacja informatyczna
2) tworzy polecenie lub sekwencje poleceń dla określonego planu działania prowadzące do osiągnięcia celu; 2. Osiągnięcia w zakresie programowania i rozwiązywania problemów z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń cyfrowych. Uczeń: 1) programuje wizualnie: proste sytuacje lub historyjki według pomysłów własnych i pomysłów opracowanych wspólnie z innymi uczniami, pojedyncze polecenia, a także ich sekwencje sterujące obiektem na ekranie komputera bądź innego urządzenia cyfrowego; 3. Osiągnięcia w zakresie posługiwania się komputerem, urządzeniami cyfrowymi i sieciami komputerowymi. Uczeń:
2) kojarzy działanie komputera lub innego urządzenia cyfrowego z efektami pracy z oprogramowaniem; 5. Osiągnięcia w zakresie przestrzegania prawa i zasad bezpieczeństwa. Uczeń: 1) posługuje się udostępnioną mu technologią zgodnie z ustalonymi zasadami; | I Edukacja polonistyczna 1.Osiągnięcia w zakresie słuchania. Uczeń: 1) słucha z uwagą wypowiedzi nauczyciela, innych osób z otoczenia, w różnych sytuacjach życiowych, wymagających komunikacji i wzajemnego zrozumienia; okazuje szacunek wypowiadającej się osobie; 2) wykonuje zadanie według usłyszanej instrukcji; zadaje pytania w sytuacji braku rozumienia lub braku pewności zrozumienia słuchanej wypowiedzi; 5) słucha i czeka na swoją kolej, panuje nad chęcią nagłego wypowiadania się, szczególnie w momencie wskazywania tej potrzeby przez drugą osobę. 2. Osiągnięcia w zakresie mówienia. Uczeń: 2) formułuje pytania dotyczące sytuacji zadaniowych, wypowiedzi ustnych nauczyciela, uczniów lub innych osób z otoczenia; 3) wypowiada się w formie uporządkowanej i rozwiniętej na tematy związane z przeżyciami, zadaniem, sytuacjami szkolnymi, lekturą czy wydarzeniem kulturalnym; 7) dobiera stosowną formę komunikacji werbalnej i własnego zachowania, wyrażającą empatię i szacunek do rozmówcy; II. Edukacja matematyczna
2) porównuje przedmioty pod względem wyróżnionej cechy wielkościowej, np. długości czy masy; dokonuje klasyfikacji przedmiotów; 3) posługuje się pojęciami: pion, poziom, skos. 5. Osiągnięcia w zakresie rozumienia pojęć geometrycznych. Uczeń: 1) rozpoznaje – w naturalnym otoczeniu (w tym na ścianach figur przestrzennych) i na rysunkach – figury geometryczne: prostokąt, kwadrat, trójkąt, koło; wyodrębnia te figury spośród innych figur; kreśli przy linijce odcinki i łamane; rysuje odręcznie prostokąty (w tym kwadraty), wykorzystując sieć kwadratową; III Edukacja społeczna
3) przyjmuje konsekwencje swojego uczestnictwa w grupie i własnego w niej postępowania w odniesieniu do przyjętych norm i zasad; 10) wykorzystuje pracę zespołową w procesie uczenia się, w tym przyjmując rolę lidera zespołu i komunikuje się za pomocą nowych technologii. IV Edukacja przyrodnicza 2. Osiągnięcia w zakresie funkcji życiowych człowieka, ochrony zdrowia, bezpieczeństwa i odpoczynku. Uczeń: 13) stosuje zasady bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń cyfrowych, rozumie i respektuje ograniczenia związane z czasem pracy z takimi urządzeniami, oraz stosuje zasady netykiety; 15) ma świadomość pozytywnego znaczenia technologii w życiu człowieka. V. Edukacja plastyczna
1) wyróżnia w obrazach, ilustracjach, impresjach plastycznych, plakatach, na fotografiach: A)kształty obiektów – nadaje im nazwę i znaczenie, podaje części składowe, C) barwę, walor różnych barw, różnice walorowe w zakresie jednej barwy, fakturę. 2. Osiągnięcia w zakresie działalności ekspresji twórczej. Uczeń: 3) wydziera, wycina, składa, przylepia, wykorzystując gazetę, papier kolorowy, makulaturę, karton, ścinki tekstylne itp.; 9) tworzy przy użyciu prostej aplikacji komputerowej, np. plakaty, ulotki i inne wytwory. |
ETAPY PRZEBIEGU LEKCJI
Co musisz zrobić:
Kilka dni przed zajęciami (po otrzymaniu smsa przypominającego) powiedz, że dostałaś wiadomość od Pana Tableta o następującej treści:
Witajcie uczniowie! Juz za …. dni odwiedzę Was po raz ostatni w tym roku szkolnym. Ale nie martwcie się tym. Czeka nas świetna zabawa. Za pewne juz wiecie, że przygotowałem dla Was zadania, które pozwolą Wam poznać bohatera naszej lekcji. Rozwiążcie je i czekajcie na mnie.
Do zobaczenia.
Pan Tablet
Tę wiadomość możesz wydrukować z pliku PDF dostępnego na naszej stronie internetowej www.pan-tablet.pl/przewodnik
Skseruj dwustronnie w kolorze kartę pracy (załącznik numer 1) i wykonaj zadania z uczniami PRZED lekcją z Panem Tabletem.
Skseruj jednostonnie w kolorze kartę pracy (załącznik numer 2) i wykonaj zadania z uczniami PO lekcji z Panem Tabletem.
UWAGA!:
Pamiętaj, że możesz zrobić tylko wybrane z proponowanych przez nas zadań na kartach pracy zadań.