WYŚCIGOWA
LEKCJA
KARTA NAUCZYCIELA
TEMAT: WYŚCIGOWA LEKCJA

Informacje
Dla kogo?
klasy 1
CZAS TRWANIA
45 minut (jedna lekcja)
Obszar edukacyjny
Edukacja multimedialna
1. CELE LEKCJI:
Cel główny:
Rozwijanie kompetencji przyszłości, ze szczególnym uwzględnieniem programowania i kodowania.
Cele szczegółowe:
Dostrzeganie istoty i celu programowania i kodowania;
Ukazanie działania algorytmów w codziennym życiu;
Doskonalenie umiejętności rozwiązywania problemów wymagających logicznego myślenia;
Rozwój myślenia algorytmicznego;
Rozwój inteligencji wizualno- przestrzennej;
Rozwój orientacji przestrzennej i orientacji w schemacie ciała;
Wdrażanie do wykorzystywania TIK w rozwiązywaniu codziennych problemów;
Rozwijanie kompetencji przyszłości poprzez poszukiwanie rozwiązań na potrzeby XXI wieku;
Wdrażanie do debugowania.
2. WYKORZYSTYWANE NARZĘDZIA CYFROWE:
Aplikacja: Code Karts – iOS, Android
3. TREŚCI PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
Podane treści są zgodne numerycznie i literalnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej.
TREŚCI GŁÓWNE ( związane z realizacją zamierzonych celów) | TREŚCI DODATKOWE (realizowane w ramach integrowania treści z różnych obszarów edukacji) |
VI. Edukacja techniczna
1) planuje i realizuje własne projekty/prace; realizując te projekty/prace współdziała w grupie; 4) organizuje pracę, wykorzystuje urządzenia techniczne i technologie; zwraca uwagę na zdrowie i zachowanie bezpieczeństwa, z uwzględnieniem selekcji informacji, wykonywania czynności użytecznych lub potrzebnych 2. Osiągnięcia w zakresie znajomości informacji technicznej, materiałów i technologii wytwarzania. Uczeń: 4) wykonuje przedmiot/model/pracę według własnego planu i opracowanego sposobu działania. VII. Edukacja informatyczna
2) tworzy polecenie lub sekwencje poleceń dla określonego planu działania prowadzące do osiągnięcia celu; 3) rozwiązuje zadania, zagadki i łamigłówki prowadzące do odkrywania algorytmów. 2. Osiągnięcia w zakresie programowania i rozwiązywania problemów z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń cyfrowych. Uczeń: 1) programuje wizualnie: proste sytuacje lub historyjki według pomysłów własnych i pomysłów opracowanych wspólnie z innymi uczniami, pojedyncze polecenia, a także ich sekwencje sterujące obiektem na ekranie komputera bądź innego urządzenia cyfrowego; 3. Osiągnięcia w zakresie posługiwania się komputerem, urządzeniami cyfrowymi i sieciami komputerowymi. Uczeń:
2) kojarzy działanie komputera lub innego urządzenia cyfrowego z efektami pracy z oprogramowaniem; 5. Osiągnięcia w zakresie przestrzegania prawa i zasad bezpieczeństwa. Uczeń: 1) posługuje się udostępnioną mu technologią zgodnie z ustalonymi zasadami; | I Edukacja polonistyczna 1.Osiągnięcia w zakresie słuchania. Uczeń: 1) słucha z uwagą wypowiedzi nauczyciela, innych osób z otoczenia, w różnych sytuacjach życiowych, wymagających komunikacji i wzajemnego zrozumienia; okazuje szacunek wypowiadającej się osobie; 2) wykonuje zadanie według usłyszanej instrukcji; zadaje pytania w sytuacji braku rozumienia lub braku pewności zrozumienia słuchanej wypowiedzi; 5) słucha i czeka na swoją kolej, panuje nad chęcią nagłego wypowiadania się, szczególnie w momencie wskazywania tej potrzeby przez drugą osobę. 2. Osiągnięcia w zakresie mówienia. Uczeń: 2) formułuje pytania dotyczące sytuacji zadaniowych, wypowiedzi ustnych nauczyciela, uczniów lub innych osób z otoczenia; 3) wypowiada się w formie uporządkowanej i rozwiniętej na tematy związane z przeżyciami, zadaniem, sytuacjami szkolnymi, lekturą czy wydarzeniem kulturalnym; 7) dobiera stosowną formę komunikacji werbalnej i własnego zachowania, wyrażającą empatię i szacunek do rozmówcy; II. Edukacja matematyczna
3) posługuje się pojęciami: pion, poziom, skos. 2. Osiągnięcia w zakresie rozumienia liczb i ich własności. Uczeń: 2) odczytuje i zapisuje, za pomocą cyfr, liczby od zera do tysiąca oraz wybrane liczby do miliona (np. 1 500, 10 000, 800 000); 4) porównuje liczby; porządkuje liczby od najmniejszej do największej i odwrotnie; rozumie sformułowania typu: liczba o 7 większa, liczba o 10 mniejsza; stosuje znaki: <, =, >. 6. Osiągnięcia w zakresie stosowania matematyki w sytuacjach życiowych oraz w innych obszarach edukacji. Uczeń: 1) klasyfikuje obiekty i różne elementy środowiska społeczno-przyrodniczego z uwagi na wyodrębnione cechy; dostrzega rytm w środowisku przyrodniczym, sztuce użytkowej i innych wytworach człowieka, obecnych w środowisku dziecka; III Edukacja społeczna
3) przyjmuje konsekwencje swojego uczestnictwa w grupie i własnego w niej postępowania w odniesieniu do przyjętych norm i zasad; 10) wykorzystuje pracę zespołową w procesie uczenia się, w tym przyjmując rolę lidera zespołu i komunikuje się za pomocą nowych technologii. |